شبکه نشر محتوای ویدیویی یوتیوبشبکه نشر محتوای ویدیویی یوتیوب

از اواسط سال ۹۸ مقرر شد که ویدیوهای خط سوم در آپارات و یوتیوب قرار بگیرند. در حال حاضر، این ویدیوها بصورت متوسط ۵۰.۰۰۰ بازدید در ماه دارند.

فکر می کنم رسانه های ویدیویی آپارات و یوتیوب را بشناسید. معروف است که به یوتیوب، بزرگترین دانشگاه دنیا گفته می شود زیرا تقریبا در آن می توان هر چیزی را یاد گرفت اما متاسفانه این رسانه در ایران فیلتر است. با توجه به اینکه یکی از مهمترین بخشهای نتایج موتورهای جستجوگر را ویدیوها تشکیل می دهند، جهت معرفی تفکر خط سوم لازم بود که خط سوم در رسانه های اشتراک گزاری ویدیو هم حضور داشته باشد بنابراین با توجه به محدودیت دسترسی به یوتیوب برای کاربران ایرانی، لازم بود که یکی از شبکه های ایرانی نیز انتخاب شود. در ابتدا چندین شبکه داخلی مانند نماشا، تماشا، تلوبیون، نمایش، شبکه ما، دالفک و... مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت، آپارات بعنوان قوی ترین شبکه اشتراک گزاری ویدیو در ایران در کنار یوتیوب انتخاب شد. 

از حدود دو سال پیش متوجه شدم که واکنش دوستان نسبت به ویدیو بسیار بهتر از تصاویر ثابت است بنابراین سعی بر آن شد که بر روی هر تصویر، یک آهنگ هم گذاشته شود. این مسئله کار را بسیار سخت تر از قبل می کرد زیرا علاوه بر یافتن تصویر و شعر مناسب که گاهی چند روز به طول می انجامید، باید موسیقی متناسب با شعر و عکس نیز یافته می شد و تنوع موسیقی نسبت به شعر و تصویر بسیار کمتر است. با توجه به سختگیری های شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیسبوک ، یوتیوب و... بر روی موضوع کپی‌رایت (یا مالکیت معنوی آثار)، در بسیاری از مواقع، شبکه های اجتماعی تحت عنوان: «این موسیقی متعلق به شخص دیگری است» مانع درج بسیاری از ویدیو ها می شدند و باید مجددا ویدیو را با موزیک دیگری آماده می کردم. همچنین بدلیل محدودیت طول ویدیو در اینستاگرام و عدم استقبال از IGTV ، حداکثر زمان ویدیو به یک دقیقه محدود می شد.

شبکه نشر محتوای ویدیویی آپاراتشبکه نشر محتوای ویدیویی آپارات

تمام این موارد باعث شد که ویدیوهای خط سوم با فواصل زمانی نسبتا طولانی اما با کیفیت قابل قبول آماده شود و باوجود اینکه حجم تولید به مراتب کمتر نسبت به فعالان این حوزه دارد، لیکن بدلیل داشتن خصوصیات منحصر بفرد، ماهیانه حدود ۵۰.۰۰۰ بازدید از دوستان را به سمت خود جلب کند. از شما نیز دعوت می کنم که با کلیک بر روی هرکدام از آیکون های زیر، وارد کانال خط سوم در آن شبکه شده و مشاهده فرمایید:

 

یوتیوب آپارات

یوتیوب

آپارات

آیا کسی را می شناسید که به این موضوع علاقمند باشد؟
از طریق لینک های زیر برای او ارسال کنید
twitter Twitter whatsapp WhatsApp telegram Telegram
facebook Facebook email E-mail pinterest Pinterest
linkedin LinkedIn tumblr Tumblr vk VK
hknews HK-News xing XING reddit Reddit