خدمات خیریه خط سوم

پیج خدمات خیریه خط سوم در اینستاگرام جهت اطلاعرسانی فعالیتهای عام‌المنفعه تشکیل شده و درحال حاضر حدود ۱۵۰۰ نفر از خیرین در آن حضور دارند. فعالیت اصلی این پیج، معرفی مناطق محروم، نیازها و ارائه گزارشات از فعالیتها است.

با توجه به اینکه بخشی از اهداف خط سوم را باید کمک به نیازمندان دانست، فعالیتهای عام‌المنفعه ای که انجام می شد از طریق پیج اصلی به اطلاع خیرین می رسید اما چون فعالیت اصلی آن پیج مسائل الهیاتی، خداشناسی و اجتماعی بود، گاهی اختلالاتی مشاهده می شد که باعث نارضایتی عزیزان بود. بر همین اساس، حدود دوسال بعد پیج خدمات خیریه نیز تشکیل شد که در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر از خیرین گرامی در آن حضور دارند.

مهمترین فعالیتهای این پیج را می توان به بخشهای زیر تقسیم کرد:

  1. اطلاع‌رسانی برنامه های خیریه.
  2. معرفی مناطق نیازمند و نیازهای آنها.
  3. ارائه گزارشات تصویری از محل هزینه‌کرد کمکهای جمع‌آوری شده.

از مهمترین فعالیت‌هایی که تا کنون افتخار حضور در آنها را داشتیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زلزله سرپل‌ذهاب (۷ روز)
  • سیل پلدختر (۱۵ روز)
  • کمک به مناطق محروم خواف (۱۰ روز)
  • مناطق محروم حومه تهران (۲ روز)
  • سیل بلوچستان (۳۳ روز)
  • زلزله آذربایجان (۱۲ روز)
  • بسیاری از فعالیتهای دیگر

و مهمترین فعالیتهای خط سوم در این مناطق به شرح زیر بوده است:

  1. جمع آوری کمکهای مردمی
  2. بررسی منطقه و سرشماری و صورت برداری
  3. برآورد خسارات
  4. تامین، بسته بندی و توزیع اقلام
  5. تهیه گزارشات تصویری
  6. پوشش خبری کامل در فضای مجازی
  7. عکاسی، فیلمبردای و مستند سازی
  8. نظارت بر توزیع اقلام
  9. فعالیت های فرهنگی و سرگرمی ویژه کودکان و نوجوانان
  10. برگزاری کارگاه های آموزشی حوزه کسب و کار
  11. هماهنگ سازی قرارگاه های فعال در منطقه
  12. نقشه کشی و نقشه برداری
  13. تامین ارزاق و خوار و بار
  14. انبار سازی اقلام جهت توزیع عادلانه
  15. عیادت و دلجویی از آسیب دیدگان حوادث
  16. پشتیبانی و هدایت تیم های پزشکی و دامپزشکی
  17. استقرار و تعیین عرصه برای نیروها
  18. راه اندازی آشپزخانه و طبخ روزانه چند هزار غذای گرم
  19. خدمات صحرایی مانند پانسمان، پایش روانی و...
  20. فراخوان ها جهت اردوهای جهادی
  21. راه اندازی پایگاه های جمع آوری کمکهای مردمی
  22. جلسات مختلف با مسئولان شهری و ستادهای مدیریت بحران جهت اصلاح فرایندها
  23. و بسیاری خدمات دیگر

لذا از پیج خدمات خیریه خط سوم معمولا برای مواردی که در فوق اشاره شد استفاده شده است. ضمن اینکه معتقدم در تمام این فعالیت ها صرفا وسیله بوده ایم از شما دعوت می کنم از پیج خدمات خیریه خط سوم بازدید فرمایید.

 

خدمات خیریه خط سوم

آیا کسی را می شناسید که به این موضوع علاقمند باشد؟
از طریق لینک های زیر برای او ارسال کنید
twitter Twitter whatsapp WhatsApp telegram Telegram
facebook Facebook email E-mail pinterest Pinterest
linkedin LinkedIn tumblr Tumblr vk VK
hknews HK-News xing XING reddit Reddit